2020. ápr 07.

A biztonságos belovaglás

írta: Panyi György
A biztonságos belovaglás

       Na, pont én (a hülye) tartok erről előadást - aki többek szerint szereti az extrém sportot - mivel a bokszban ül fel a csikóra, pedig a szakemberek egyöntetű véleménye alapján, az bizony mindennél veszélyesebb....! Szerintem még annál is veszélyesebb, mint amikor télen, az igazi menő macsó csávók - akik köztudottan szeretik az adrenalint - sál nélkül merészkednek ki a dermesztő minusz egy fokos hidegbe. Vagy, hogy tovább fokozzam a feszültséget mint amikor a cselekmény megtörténte után veszi észre valaki, hogy egy deka WC papír sincs a klotyóban, pedig akkora gólt ragasztott kapásból a jobb felső sarokba, hogy a Geberit Duofix Plusz wc tartály, még harmadik öblítésre is csak felszólító levelet tudott küldeni a tisztelt alanynak, aki természetesen füle botját sem mozdította az ösztökélésre.  Na, ez az extrémsport, nem a bokszban felülés, ott aztán szükség van kreativitásra. Másrészről én ezt a bokszban felülést nem ajánlottam senkinek, de azoknak különösen nem, akik veszélyesnek tartják, tudniillik azoknak valóban nagyon nagyon veszélyes. Én sem azt állítom, hogy nem lenne veszélyes, de miután életvitelszerűen ezzel foglalkozom, még mindig nagyságrendekkel veszélytelenebbnek tartom mint bármely más módszert. Írországban bevett szokás volt, először igencsak tartottam tőle, aztán szépen sorban rájöttem mit miért csinálnak, azt hogyan reagálják le a lovak, és korábbi állításomat, - minthogy az írek hülyék - felülbíráltam, sőt átvettem a módszert. Mindazonáltal tarthatsz hülyének, abszolúte nem zavar....! Nem rég egy ismert és elismert "natural horseman" nyilatkozott erről úgy, hogy " ja, a galopposok szoktak így felülni", már akik nem végeztek tanfolyamot. Nemrég meglátogatott Halasról a Fodor Gabi barátom, s ahogy a Stelczer Viktor (másik barátom) szokta volt mondani "szakmáztunk". Meséltem neki mit hogyan csinálok, ő meg nem kérdezett, hanem rövid szavakkal összegezte, mintha én felvázoltam volna az egyenletet, ő meg mindig mondta az eredményt. Felüdítő volt, hogy értette, nem kellett magyarázni neki, hogy a bokszban még helyem sincs leesni, mert tudta, az ember (a lovasember) nem azért ül fel a lóra, hogy leessen, és ennek az égvilágon semmi köze a virtushoz. Arra törekszünk, hogy holnap is tudjunk dolgozni, meg holnapután is képesek legyünk élesben bemutatni azt amiről a tanfolyamon beszélnek, és sikeres elvégzés után még meg is világosodnak. Mi sajnos nem világosodtunk meg, ha csak azt nem nevezhetjük annak, hogy tisztában vagyunk vele, biztonságos belovaglás, lóval bánás, lovaglás nincs, azonban a minimálisra lehet és kell csökkenteni a kockázatot. Azaz, be kell ismerjem, mégiscsak van egy teljesen biztonságos módszer, amiről eddig mélyen hallgattam, ám a lelkiismeretem nem engedi, hogy megtartsam magamnak, ezért közreadom....!

Nos tehát a biztonságos belovaglás a következőképpen zajlik.....!

Állsz a futószáraskör közepén, kezedben tartod a futószárat, a végén vidáman vágtat a belovagolásra váró paripa (Tudniillik minden paripa egészen hároméves koráig azt a mesét hallgatja, hogy majd amikor eljön a délceg huszár és felpattan a hátadra, akkor leszel te igazi táltosparipa....! Így aztán joggal boldog, eljött a várva várt nap, meg itt van a huszár is, most fogja elveszíteni a szüzességét....!). A paripa majd kicsattan a boldogságtól, ezt onnan lehet tudni, hogy csak a szeme fehérje látszik, lábai olykor még leérnek a földre, a farka az égbe mered, és boldogan fújtat mint egy gőzmozdony a téli hidegben. Te szenvtelen tekintettel (mint Clint Eastwood) figyelsz, félelemnek jele sem mutatkozik vonásaidon, szemeidet összehúzva tartod, arcodra kiül a koncentráció. Külső szemlélőnek rögtön feltűnik, itt valami veszélyes dolog van készülőben. Az adrenalint szinte tapintani lehet ( Ez később úgy beleköt az alsóneműbe, hogy még légkalapáccsal sem lehet onnan eltávolítani, így általában egy alsógatyát azért be kell áldozni a biztonságos belovaglás oltárán...!), szaga uralni kezdi a futószáraskört és környékét. Te, feszülten figyelsz, nem hagyod magad kizökkenteni, tisztában vagy vele, veszélyes amit csinálsz, minden idegszáladat a jelre öszpontosítod.....és eljő a pillanat, amikor megpillantod a jelet, amit már Nostradamus is hátrahagyott az utókornak, többek között azért, hogy ha majd eljő a pillanat, felismerd a titkos jelet, amit természetesen csak te és Nostradamus ismertek, illetve most már csak te. Hogy konkrétan mi a jel, hát azt én nem tudom, én nem vagyok beavatva, illetve mindig a másik oldalán foglaltam helyet a cerkának. Na, de lényeg a lényeg, amikor bejön a jel, akkor azt kell mondanod egy berregést követően....!

Na, most jó lesz....!....És felsegíted a nyeregbe a melletted álló "Hülyét"....hihihi...! Sőt, ha a bátorságod még megengedi, akkor megpróbálhatod megfogni a Hülye alól éppen kiugró lovat, akinek sikerül a nyereg mögé ülnie, ám sajnos a sakkban ezt a pozíciót nem sokáig lehet tartani, így a huszárnak lépnie kell, amiben a csikó nagy segítségére lesz. Természetesen a biztonság mindenek fölött, így amennyiben veszélyesnek ítéled a helyzetet, a futószárat is eldobhatod menekülés közben, és ha a Hülyének lenne annyi lélekjelenléte, hogy közben kérdőn nézzen rád a nyereg mögül, mint a titok tudójára, aki mindig megmondja mit kell tenni szorult helyzetekben, nos neki csak vesd oda, hogy "majd tudod te"....! 

Hát remélem tudod alkalmazni a frissen megosztott tudást, tudniillik ennél biztonságosabb belovaglást nem ismerek....!

Szólj hozzá