2019. már 04.

"Déjá vu"

írta: Panyi György
"Déjá vu"

 

Már csupán néhány napom volt hátra a Paulnál (2013-ban), amikor egyszer csak ellenállhatatlanul áradt szét bennem a "déjá vu", ami ugyebár egy olyan érzést takar, hogy valaki az éppen történő helyzetet már valamikor átélte, illetve mintha az adott esemény korábban már megtörtént volna vele.  Elégedetten vettem tudomásul, hogy utolsó napjaimat ilyen misztikus félhomály lebegi körül itt Hildisriedenben. Lázasan kerestem hát az okot amely kiváltotta, talán éppen a megvilágosodás küszöbén állok, gondoltam..........Aztán hirtelen hasított belém a felismerés..!...Hát persze, ez az, megvan...!...MA SEM FIZETETT A FŐNÖK...hihihihi....! A pszichológia "paramnézia" néven tartja nyilván, nyilván azért, mert a delikvens nem emlékezett rá, hogy fizetettek volna neki....hihihi....! Brit kutatók is megerősítették ezt az álláspontot, nevezetesen hogy az emlékezet pillanatnyi zavara okozza a jelenséget, azonban arra nem tértek ki, hogy kinek az emlékezetéről van szó, és ennek okán én arra a tudományos megállapításra jutottam, hogy csakis a főnök emlékezetének pillanatnyi zavaráról lehet szó. Ezeket a tudományos eredményeket  persze csak megerősítették a korábban Írországban, a Gerry istállójában végzett ez irányú kutatásaim is, ahol Gerry akár három hónapnyi amnéziával is megküzdött, hogyha a fizetésről volt szó. Amikor megkérdezte tőle valaki, hogy ...."Gerry, money....?!"......akkor teljes magabiztossággal azt felelte, hogy ....."Tomorrow".....!...Majd amikor "tomorrow" mentél, hogy ...."Na Gerry, akkor "today money"...?!"......akkor azonnal rávágta, hogy....."No no, mondtam hogy "tomorrow"....!"....hihihihi.....

 

Szólj hozzá