2017. aug 07.

ifj. Berki Sándor - 1977. május 29. OB.I. forduló Mélykút (archív fotó - Walleshausen Gyula)

írta: Panyi György
ifj. Berki Sándor - 1977. május 29. OB.I. forduló Mélykút (archív fotó - Walleshausen Gyula)

Berki Sanyi Mezőszilasi lovas volt, ebben az időben a sorkatonai szolgálatát töltötte a határőrségnél (ebben nem vagyok biztos, az is lehet, hogy a Honvédnél volt). Az apja volt a Mezőszilasi Mezőföld Tsz. elnöke ebben az időben, később Bálint János (Laci apja) váltotta, de mire én oda kerültem már a Sárffy volt az elnök, az ő fia is lovagolt, ma valahol Győr környékén még mindig aktív. Visszatérve Berkire, ottlétem alatt szinte csak jót halottam felőle, kemény kezű igazságos embernek mondták, mint ahogy igazi lovas szívű embernek is. Ő alapította Mezőszilason a lovas egyesületet, illetve a ménest. Abban az időben sokaknak "szúrta" a szemét, hogy a fejesek gyerekei lovagoltak, és úgy nézett ki mintha sajátjukként kezelték volna a lovakat, urizáltak,és hasonló vádak érték őket, azonban azt kell mondjam, ha ezek az emberek nem lettek volna, töredéke maradt volna csupán az egyébként is lemészárolt lóállománynak. A fiáról Sanyiról pedig mindenki úgy nyilatkozott, hogy nagyon tehetséges lovas volt, azonban később mint lovas elkallódott. A képen Ikon nevű lován látható. A fotót Walleshausen Gyula készítette, köszönet neki érte....!

Szólj hozzá