2016. máj 16.

Tudtad....?...Hogy az év természetfotósa, egy magyar lovasfotós....?!

írta: Panyi György
Tudtad....?...Hogy az év természetfotósa, egy magyar lovasfotós....?!

       Görnyedő, lopakodó alakját gyakran láthatod rendezvényeken, versenyeken. Ha nem látod, akkor is ott van, csak álcázza magát. Hátán egy kitörővel, kezében sövénytokkal lassan araszol célja felé. Az alábbi természetfotót is ő készítette, amiről tudni kell, hogy az egész virtuális világban, nagyon ritkán megfigyelhető eseményt rögzített kamerájával. Talán ha egymillióból egyet találsz ebből a fészbukon, amikor a rudat pofán veri a ló.....Nem is tudom, hogy a versenyeket hogyan döntik el mostanában, mert mindenki csak nullát megy legjobb idővel. Természetesen, én sem vagyok kivétel, én is csak nullákat megyek legjobb idővel, de Hajdú Krisztának - akinek nagy tisztelője vagyok, és aki egyébként beajánlott a "Lovas élet" szerkesztőinek akik azóta is a sapkájukat tiporják miattam - sikerült hosszú hónapok türelmes munkájával elkapnia a pillanatot, amikor éppen ölbe vesszük Harryvel a rudat, aminek oka abban keresendő amit Pinyő annak idején gyakran emlegetett, nevezetesen, "...És akkor megláttam" (a távolságot)....!!!!..Később lemondóan hozzáfűzte, hogy..".De nem az volt".....! És ráadásul még az "időm" sem volt jó mert esett....!Nos íme a fotó...!13162248_1075740215782655_307605635_n.jpgÉs hogy miért természetfotós...? Mert ilyen természetű fotókat senki nem vállal be....hihihi....! Szóval legalábbis nekem ő az "év természetfotósa".....hihihi.....!

Van itt azonban más is, ezeket is Kriszta küldte át nekem a napokban.13181022_1075737162449627_703646082_n_1.jpgEz a kép Gödöllőn készült 1999-ben, a magasugratásban. A képnek két kuriózuma is van. Az egyik, hogy ilyen jellegű képet ebben a pozícióban meglehetősen ritkán látni, de abban az időben szinte nem is lehetett hasonlóval találkozni, nevezetesen ahol éppen az érkező fázist örökítik meg. A másik, hogy ezt a számot anno a Sarok Tamás nyerte, mintegy fél méterrel magasabban, és azon a versenyen összességében nyert vagy 300 000 forintot, mert akkoriban még lehetett.

13220150_1075737142449629_1379738488_n_1.jpgEzt a képet is Kriszta küldte, szintén 1999-ben a CSIO-n az öreg Romanról készült, a "futottak még kategóriában", még elég jól futottunk...hihihi....Ennek ellenére, Toma az év végén megnyerte vele a Junior Magyar Bajnokságot Mohácson, egyetlen vízbelépéssel....! Romant a tavalyi év során fejezte be földi pályafutását 26 évesen. 

Krisztáról még annyit írnék, hogy éppen most láttam a legújabb fényképalbumát Kiskunhalasról, ahol nagyon jól sikerült "spontán" fotók láthatók a kulisszák mögött, az események között...!

 

Szólj hozzá