2013. dec 24.

"Prézli" karácsonya

írta: Panyi György
"Prézli" karácsonya

        Sziasztok, "Prézli" vagyok, a Lilla zsemleszínű kutyája...! Nem tudod ki az a Lilla...? Na várjál elmagyarázom, bár ezeket a kétlábúakat elég bonyolult megérteni, de megpróbálom kibogozni neked a szálakat. Szóval Lilla, a "Faternak" a lánya, és Albinak a tesója vagy mi. Legalábbis olyan mintha egy alomból lennének, de mégsem, mert van köztük majd egy "kutyaöltő". Te, milyen bénák ezek a kétlábúak...! Mire megellenek egy alomra valót eltelik vagy tíz év, akár még több is. Mire megszületik az utolsó, az első már fel is nőtt. Miért nem lehet ezt normálisan csinálni, mint a kutyáknál, vagy más rendes állatoknál ?  Mi is öten voltunk a menhelyen egy alomból. Tudod mi az a menhely... ? Amikor állami gondozásba adják a kutyákat, mert vagy nincs pénzük chipre, vagy nem is tudom. Én sose adnám a Lillát állami gondozásba, és ezt meg is ígértem neki, amikor elhozott a menhelyről. Még akkor se, ha nem lesz pénzem chipre....! De még a kölkeit sem, azt se bánom ha lesznek nyolcan egy alomba. Majd felnevelem őket valahogy...! Kicsit elkalandoztam, hol is tartottam...? Ja, a Faternál. A Faternak több neve is van. Ez kész őrület a kétlábúaknál, akik embernek nevezik magukat. Honnan tudja, hogy hívják őket amikor például Faternak csak az Albi hívja a Fatert, bár meg kell mondjam, hogy a Fater nincs elájulva attól ha Albi Faternek nevezi. Ezt onnan tudom, hogy olyankor meg a Fater Hívja az Albit Kisköcsögnek, amitől meg az Albi nem látszik boldognak. Ah, szóval bonyolult ! A Lilla Apának hívja, de mondták már neki mások azt is, hogy Gyuri, meg mikor a postás - akit nem tudom miért ki nem állhatok - Panyi Györgyöt kereste, akkor is a Fater ment oda. Meg hallottam, hogy hívták már Gyuribának is. Ah, az ember bonyolult...! Nekem Prézli a nevem aztán ennyi. Ki is írtam a Fészbukomra, hogy "Prézli vok oszt cső". Menő mi...? Tök jó ez a Fészbuk . Az ember még csak nem rég fedezte fel, de mi kutyák sokkal fejlettebbek vagyunk,  használjuk már több ezer éve. A kétlábú ugyan túlbonyolítja a dolgot, mert kell neki hozzá valami laptop vagy mi, meg valami internet meg ilyesmi. Mi ezt sokkal egyszerűbben csináljuk. Nekünk elég beleszagolni a levegőbe, aztán már fenn is vagyunk a Fészbukon. Legutóbb a Faterrel voltam lent. Ő korán kel és gondoltam elviszem megsétáltatom, tudod hátha kell neki pisilni meg kakilni. Fura egy figura, se kaki se pisi, pedig voltunk lenn vagy háromnegyed órát. Mondtam is neki, hogy nyomjon valamit, mert most egy darabig nem lesz időm lejönni vele, hiába fog nyivákolni. Egyébként nem olyan hülyék ám ezek a kétlábúak, elég könnyen tanulnak, bár sok türelemre van szükség hozzájuk, és következetesnek, meg szigorúnak kell lenni velük. Mert tudod, ha mindig amikor kitalál valamit aztán ugrok neki, akkor nagyon elkanászodik, és később már nehéz visszaterelni a helyes kerékvágásba. Ezért keménykedtem vele egy kicsit, hogy nem jövök le vele ha netán majd tíz perc múlva kakilni kell neki. Persze szívesen lejönnék én mert jó fej, de mint mondtam, következetesség és határtalan türelem. Ehhez viszont önuralomra van szükség, ami nem könnyű, de én rendelkezem vele, tehetséges vagyok emberidomításban, és már komolyan gondolkodom rajta, hogy nyitok egy emberiskolát. Na, hol is tartottam ? Ja igen, hogy reggel korán levittem a Fatert a Fészbukomra. Elmagyarázom ezt is, hátha kedvet kapsz rá, bár tartok tőle, hogy ha a mi módszerünk szerint fogod csinálni, internetfüggő leszel. Úgy kezdődik, hogy amint kiérünk a házból beleszagolsz a levegőbe. Ezzel már be is töltötted azt amit te Googlenek nevezel. Ha ez megvan, már csak rákattintasz a Fészbukra, amihez csak annyit kell tenned, hogy leteszed az orrodat a földre, aztán már szörfözhetsz is. Vannak üzenetek, posztok meg lájkok ugyanúgy mint nálatok. Az üzenet nálunk az amit te pisilésnek nevezel. Amit te lájkolásnak hívsz, az nálunk egy egészen rövid pisilés. Lájkolni nálunk is közvetlenül a poszt alatt kell. A big lájk két rövid pisilés. A posztolást te kakilásnak nevezed, ami nálatok lehet állapot hely vagy életesemény. Mondjuk a Lillával nem szeretek posztolni mert ő mindig lemoderálja egy ilyen műanyagzacskóval, amit aztán a kukában spamnak nyilvánítanak. A Fater az jó fej, nem moderálja a posztjaimat, inkább elvisz olyan közösségi oldalakra, ahol sokan posztolnak egyszerre. Például a vasút mögötti betonplaccon. Hú te, az egy nagyon király hely. Fullra tele van posztolva, és annyira népszerű, hogy láttam, még kétlábúak is szóltak hozzá. Azt mondjuk nem tudom miért tesznek egy papírt is mellé, mintha anélkül nem tudnánk, hogy ki volt az. Na, jól van, folytassuk a kurzust ott ahol abbahagytuk. Tehát azt már tudod hogyan kell lájkolni meg posztolni. Most megtanítom még neked, az üzenet küldést. Ezt végül is a hímnemű kétlábú már elég jól műveli, mert amikor a közeli kocsma mellett megyünk el, a hátsó falnál mindig akad két három ember aki éppen üzenetet küld, bár az ő rendszerük nem lehet valami tökéletes, mert amikor befejezik akkor még egy jó darabig rángatják az "entert", valószínűleg azért mert elsőre nem küldi el az üzit. Látod, ennyi az egész...! Reggel tök jó volt, mert ahogy felmentem a Fészbukra, láttam, hogy van egy csomó értesítésem. Hú te, azon de nagyot nevettem amikor azt írta a szomszédék németjuhásza, hogy Józsi bácsi a mögöttünk levő házból, belelépett a Buksi kutya posztába, amiért az asszony elzavarta otthonról...hihihi...! Nyomtam is rá egy big lájkot...! Na mennem kell, meglátogatjuk a tesómékat a menhelyen, meg viszünk nekik kaját is. Ha addig meg nem találkoznánk, akkor "Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok mindenkinek a saját és a Fater nevében. Tudod muszáj nekem rágondolnom, mert ő olyan balfék, hogy mindent elfelejt ha nem figyelek. Már nagyon izgatott vagyok, hiszen ez az első karácsonyom, s annyi jót hallottam róla a kétlábúaktól...! Töltsétek békében és szeretetben az ünnepeket....! Baráti üdvözlettel...:

"Prézli" (és a Fater)

Szólj hozzá