2013. jún 27.

"No problem"

írta: Panyi György
"No problem"

   Mindössze egyszer jártam a beringsi pubban, akkor is csak azért mert Gerry feltétlen szükségét látta, hogy pszichológushoz forduljon, és aki járt már Írországban az tudja, hogy ez az intézmény a templomban, illetve szükségszerűen a kocsmában található meg. Gerry az utóbbit választotta, és még mielőtt bárki is megszólná, hagy vegyem védelmembe, hiszen döntését sziklaszilárd észérvekkel támasztotta alá. Nevezetesen a templomban mindössze egy szakember található aki hajlandó meghallgatni, a kocsma meg tele van szakavatott cihológusokkal, akik egy-két sörért hajlandóak akár egész este az ő lelkét ápolni. A szóban forgó napon viszont az összes "lélekgyógyász" szabadnapos volt, ezért Gerry telefonos segítséget kért, ahol éppen Ficsor Józsi és én teljesítettünk szolgálatot. Miután láttuk , hogy nagy a baj, a helyszínre siettünk, és a pulton már ki volt készítve a Guiness nevű varázsital, amitől páciens és a gyógyító is jól érzi magát. Miután Gerry már nem volt kihallgatható állapotban, Joeval magyarul beszélgettünk erről arról, páciensünk pedig néha, mintha értené mit beszélünk, ujjával a fal felé bökött és azt kiabálta: - George ! No problem ! Megveregettük a vállát, megigazítottuk a széket alatta és beszélgettünk tovább. Egy kis idő elteltével, Gerry ismét megértette miről folyik a diskurzus, és el kívánta mondani a saját véleményét is, ami így hangzott: - George ! No problem ! - és újfent a levegőbe bökött a mutatóujjával. Ficsor Józsi megveregette a vállát, és megdicsérte, hogy : - Ennyi sör után, már egész jól beszélsz magyarul !
Nem akarom ismételni magam, mert ez a jelenet még jó néhányszor megismétlődött, amikor egyszer csak észrevettem egy képet a falon, ami egy versenylovat ábrázolt, amint éppen győztesen befut a célba. Kérdeztem is Gerryt, milyen ló ez a képen, mire Gerry kókadó fejét utolsó erőfeszítésével felemelte, majd kétségbeesetten a levegőbe bökött a mutatóujjával, és annyit mormogott: - No problem, George ! Miután láttam, hogy nem jutok vele dűlőre, odamentem a képhez, hogy magam járjak utána mi van alá írva, ha már a Gerry csak hülyeségeket tud produkálni.
A következőt olvastam : Az új évezred első győztes befutója a világon : "NO PROBLEM"        Trainer: Gerry Cully

Szólj hozzá