2013. jún 20.

Attól félek egyszer meggazdagszom...!

írta: Panyi György
Attól félek egyszer meggazdagszom...!

     Valamelyik nap éppen az élet rejtett zugait kutattam, amikor szemembe ötlött a következő mondat. "Amitől félünk az valóra válik."! Na erre olyan dolog történt, ami csak nagyon ritkán szokott előfordulni velem, tudniillik hirtelen ötlettől vezérelve elkezdtem gondolkodni. Hát amint ott vadul bele vagyok merülve ebbe a gondolkozásba, egyszer csak megszólal valaki a balomon. 
- Úristen, de nagy marha ! Azt hittem be....ok úgy megijedtem, mert meg voltam győződve, hogy egyedül vagyok a szobámban, mint általában. Ahogy balra néztem, látom ám, hogy ül egy kis csávó a vállamon. Olyan helyes kis pofija volt, meg két pici szarvacskája. Rögtön eszembe jutott a bölcs mondás, hogy senkit nem szabad előítéletekkel kezelni, mindenkit a tettei után kell megítélni. Ráadásul mindjárt az is kiderült, hogy igazat beszél, mert így folytatta: - Azért nem vagy te ennyire hülye gyerek !
Automatikusan kérdeztem vissza: - Mennyire ?
- Jajj, hát nem veszed észre ezt a csodálatos lehetőséget !? Valószínűleg nagyon hülyén próbáltam okosnak mutatkozni, mert nem várta meg a választ, hanem rögtön folytatta : - Te mindig attól félsz, hogy nincs pénzed, meg hogy szegény leszel egész életedben. Na kapisgálod már ? 
Olyan idegesnek látszott, hogy meg se mertem szólalni, mert tartottam tőle, hogyha nagyon vitatkozok, még leakaszt egy sallert. Miután látta, hogy nem kapisgálom folytatta : Hát ne attól félj te baromarcú, hogy szegény leszel, hanem attól, hogy meggazdagodsz ! Na erre leesett a tantusz, de mire meg akartam volna köszönni, már huss, el is tűnt a kis csávó. Úgy döntöttem megfogadom a tanácsát, és teljes paradigma váltást hajtok végre ! Mától már nem attól félek, hogy elszegényedek, hanem, hogy egyik napról a másikra csont gazdag leszek ! Mert még biztosan emlékszel arra, hogy amitől félünk, az valóra válik....hihihi....!

Szólj hozzá