2013. máj 21.

Locsolkodás

írta: Panyi György
Locsolkodás

     Szeretem a hagyományokat, különösen ha nem én vagyok a szenvedő alanya ! Amikor Albert fiam komoly férfivá cseperedett, eljött az ideje, hogy bevezessem a Húsvéti hagyományok ápolásának szövevényes labirintusába. Nehéz próba elé állítottam mielőtt a hagyományőrzés súlyát a vállára helyeztem volna, azaz el kellett bírnia a szódásüveget. Hároméves korára már majdnem tökéletesen oldotta meg a feladatot, mindössze annyi hiányossága volt a dolognak, hogy az istennek nem akarta megérteni, miért csak a lányokat kell locsolni, ugyanis neki sokkal jobban tetszett ha minden élőre tüzelhetett ( inkább vizelhetett ), ami mozgott. Az első alkalommal miután hazaértünk és megszárítkoztam, le kellett ülni vele tisztázni a dolgokat, hogy nyilatkozzon már meg, ugyan kinek az oldalán harcol ?! Nagy nehezen a saját oldalamra állítottam, s ezt követően minden évben együtt jártunk locsolkodni, hölgyismerőseink legnagyobb "örömére". De minden jónak vége szakad egyszer, s így volt ez a szódavizes locsolkodással is. Éppen Margó nénit cserkésztük be, aki tudta, hogy mindig szódával locsolunk, s addig nem akart beengedni, amíg meg nem győződött róla, hogy fegyvertelenek vagyunk. Feltartott kézzel vonultunk be hozzá, s miután megnyugodva várta, hogy elővesszük a zsebünkből a kölnit, előkaptuk hátulról a nadrágszíjra akasztott szódavizet és adtuk neki ami belefért. Az öreglány sikoltozott, mi meg azt hittük tetszik neki, mígnem feltűnt, hogy nagy "örömében" nem nagyon kap levegőt. A természet bőkezűsége folytán azonban, mégsem kellett üres zsebbel maradnia, mert ugyan a "Jóisten" a levegőt elvette tőle, de kapott helyette sokkot. Rögtön abbahagytuk, de még percekig nem tudott válaszolni arra a kérdésre, hogy hívjuk-e a mentőt. Aztán lassan megnyugodott. Mi is. Amíg együtt jártunk locsolkodni többé nem locsoltunk vízzel, Albi magától rájött miért, nem kellett neki magyarázni. Ahogy azonban a serdülőkorba lépett ismét visszatért a "jó" öreg módszerhez, de előtte mindig elvégezteti pácienseivel az elektrokardiografikus szívvizsgálatot, mely a szív működéséről ad hasznos információt. Természetesen "sinoatrialis" végeredmény esetén, csupán kölnivel locsol...!

Szólj hozzá