2017. máj 26.

Rezi,....Dr. Kollár Kornélról....

írta: Panyi György
Rezi,....Dr. Kollár Kornélról....

     "Minden reggel mentünk hozzá bejelentkezni, köszönteni. Amíg odaértél hozzá már felmérte, hogy ki van-e pucolva a csizmád, tiszta-e az öltözéked, egyáltalán te magad tiszta vagy-e....!? Ha mindent rendben talált, mondta, hogy Zolika, hozd a Somát....!.....És ez minden reggel így volt.......!

Egyszer elkéstem, nem mentem le üdvözölni reggel, hanem hogy kiérjek a nyolc órási osztályra, kivittem a Somát, és úgy vártam meg amíg odaért. Miután üdvözöltük egymást azt mondta. ....Te Zolika, én azt gondoltam, ma a Mákonnyal kellene kezdeni.....!.....Soha többé nem jutott eszembe, hogy anélkül üljek fel egy lóra, hogy őt előtte megkérdeztem volna....!

Soha nem alázott meg senkit, nem beszélt csúnyán, hanem olyan pedagógiai módszerei voltak, hogy hihetetlen. Például, ha észrevette, hogy nem volt rendesen kipucolva a csizmád, hanem csak gyorsan bezsíroztad, kiküldött a lovardába, hogy hozd már be a cukros üveget, mert fel kellene tölteni. Persze a zsírra a por rátapadt, lebukott az illető, és akkor mondta neki, hogy hát Fickó, máskor bokszot használjál ne zsírt...!

....Én állítom neked, csúcs volt a lovassportban, minden tekintetben utolérhetetlen... Olyan pedagógus volt, hogy hihetetlen,.....Nagyon intelligens volt, annyira precíz, és akkora tekintélye volt, hogy az utolérhetetlen....! Rosszul éltem meg amikor félretették....! Önszántából kérte a nyugdíjazását, azonban felajánlotta a segítségét, de nem kellett nekik....Nagyon kellene ma egy ilyen ember......!!!!"

Szólj hozzá