2016. máj 11.

26 évvel ezelőtt - Walleshausen Gyula fotói

írta: Panyi György
26 évvel ezelőtt - Walleshausen Gyula fotói

       Újabb képeket kaptam Gyulától, aki 26 évig "rejtegette" őket. Ezúttal is hálás köszönetemet fejezem ki iránta, hiszen végül is egyszerűbb lett volna neki egyszerűen a szemétbe dobni, de nem, mert Gyula megvárta amíg az internet mindkettőnkre egyaránt kiterjedt, és akkor meglepetésszerűen átküldte nekem emailben. Íme :

0256pgy.JPGEz a kép az 1990-es, OB. kezdő lovak döntőjén készült, Mámor nevű lovammal, akit egyszerűen csak Fülesnek hívott mindenki. A három nap alatt egyetlen "fája" volt, éppen ezt sikerült Gyulának megörökítenie. Ezzel az egy "fával" nyerte a bajnokságot. Füles hajlamos volt az ugráson beejteni a hátát, különösen akkor, ha éppen az ugrás előtt "hátba vágtam"... Mentségemre szolgáljon, ez csak azért történt mert jót akartam neki, hiszen ha nem teszem, még dobogós sem lett volna, tudniillik ahogy ezt az oxert meglátta, beleszállt az inába a bátorsága, én meg kötelességemnek éreztem, hogy bátorítsam egy kicsit, és a fülébe súgtam, hogy "nevörgivap"...!. Mondta is utána nekem, hogy "a pokolba vezető út, mindig jó akarással van kikövezve"....! Biztosan hallottad már te is ezt a mondást...!? Most már tudod, hogy a Fülestől származik, mert ő ilyen bölcs ló volt...!

0664pgy.JPGEzen a képen is a Füles látható, szintén 1990-ben a 6 évesek tenyészversenyén Kiskunhalason. Ezúttal valószínűleg nekem volt szükségem bátorításra, ezt pedig úgy oldottam meg, hogy néha az ugrás fölött seggbe rúgtam magam. A döntőbe épp hogy bejutottam,.....de minek....hihihi....?

0665pgy.JPGEz pedig a 6 évesek döntőjében, ahol külön nekem alakították meg a "futottak még" kategóriát, amit természetesen én nyertem meg, másik nyolcvan lovassal együtt...! Heeej, milyen jó visszaemlékezni a régi nagy sikerekre....hihihi...mert ilyenek is voltak, nem csak kudarcok....!

0673pgy.JPGItt pedig megint a Királynő, ugyancsak a tenyészen a 8 évesek között. Nem lehetek elég hálás ennek a lónak, a naponban közöltem róla egy másik fotót, amit szintén a Gyula készített. a döntőben egyébként 2. lett.

pict1317.JPGpict1337.JPGMindkét fotón szintén a Királynő látható Mezőhegyesen az 1990. évi OB. kétfordulós csapatbajnokság valamelyik pályáján. A két fordulót egy fával teljesítette, egyéniben 2. lett. Nekünk vidéki lovasoknak nagy eredmény volt ez akkoriban, köszönet érte elsősorban a Királynőnek, másodsorban az Enyingi Állami Gazdaság vezetőségének, hogy legalább a szezon végéig lovagolhattam, és utoljára de nem utolsó sorban Walleshausen Gyulának, aki megörökítette, és megőrizte ezeket a képeket.....!

 

Szólj hozzá