2016. ápr 08.

Okulás képpen - Ti írtátok...(2.).....!

írta: Panyi György
Okulás képpen - Ti írtátok...(2.).....!

       Andrea Janászik Tőlem sok fiatal lovas azért ment máshova lovagolni, mert szerintük túl szigorúak nálam a szabályok. Az egyik egy nap eljött meglátogatni. A 14 éves kislány, aki lovaglás terén igen halványka volt, egy hatalmas lipicai ló hátán pózolt egyedül a faluban, amelyet egy ménkű nagy feszítőzabla tett biztonságossá (??). Szerencsére érte nem kell lovagolni, mert túlélte -- de a példáját követő másik gyerek már nem biztos, hogy ugyanilyen szerencsés lesz.

 

Bernadett Tarr · Endre Gaal és további 6 személy ismerőse

Még 2004-ben vettem egy angol telivért a galoppról, akkor már 17 éve lovagoltam, volt saját lovam is. Már egy éve nálam volt a telivér kanca (még most is megvan:-) amikor egy tereplovaglásról hazafelé tartottunk, egyszer csak vinni kezdett mint foxi a lábtörlőt. Megpróbáltam mindent amit csak tudtam, de nem bírtam megfogni, végső kétségbeesésemben egy jóval előttem levő csipkebogyó bokor felé navigáltam, nah ott stoppolt és megállt én a bokorban kötöttem ki. De addig amíg vitt halálfélelmem volt, mert tudtam hogy nem tudom megfogni, hiába volt a 17 év tapasztalat (lovagoltam néhány telivért is). Akkor értettem meg hogy a telivért nem lehet erőből megfogni és teljesen más kávéház mint egy félvér.ezután Más taktikák következtek gyakran futószáraztam terep előtt, és amikor éreztem hogy kicsit is feszültebb, gyakran énekeltem lovaglás közben, vagy volt hogy lassú ügetésbe vettem attól a mai napig megnyugszik, volt hogy csak játszani kellett a szájával, de erőből nem lehetett megfogni. Jah és akkor amikor elvitt, a körre lovaglása és lassítása nem volt kivitelezhető. Egyébként lovardába vagy akár csak lent a réten idomítómunkában soha nem vitt el. Kezdők és suttogók számára időzített bomba lehet egy ilyen ló!
Kovács Ferenc ojan, hugy elvitt a lú, csak egy van még...az első "pályaelhagyó"telivérem...ez is lyópofa lyószág vót...szépen csenát mindent, ahugy a Nagykönyvbe vagyon...fuszár, idomítómunka, terepezés, víz, mászatás, árokugrás amit csak akartok..fanntáziadús faszi valék ám wink hangulatjel eccer osztán egy kisded truppal vagy 5-6an, kimentünk a lovaimmal terepezni...gyött 1 fasza kis TAR LÓ, mondok: vágta! ...szép, tartott kentré, lassúközepes iram...a ló, mint kezes bárány vÉRszemet kapÉK oszt mondám: nyújcsuk mög! s lőn...fej fül, tarkó az öl(em)be, orr a vízszine fölött, hugy kapjonmá levegőt a hű hátas...zabla lenyelve....a szél a szemembűl a vizet kinyomta, annyira könnyeztem..látni se láttam....eccercsak ... HOPP! a talajon heverünk! a lú alattam, én rajt, seggem a hátán, mellem az orrhátán...és 0.0001 nanosecundum múlTÁN a hű PÁra a partitúrabéli 128-adszünetidő után ugyanabban a tempóban nyomta tuvább a tar LÓ végéig...

((((a gumilabda pattanása lassítOTT FÜLvÉTEL leh55T vóna csak a lú mozgásáhuz képest..időm se vót pozíciótváltásra, puszta gravitáció se tudott 6NI rÁM! tongue hangulatjel ))))
Gyorgy Panyi Itt van megint egy történet név nélkül szerették volna közzétenni....!Szia, név nélkül van egy sztorim. 2 éve és 2 napja fejreálltam egy ugráson, melyet nem én építettem. Akkortájt eljártam egy most nagyon felkapott edzőhöz, akit mondjuk a haveromnak is tartottam. Nos évekkel ezelőtt rá kellett volna jönnöm, hogy szerinte minden lovam szar, akkor nem a barátom, és pont leszarja, hogy én most 2 gyerek után újra ugranék vagy mi, de ugye én ezt otthon egyedül nem fogom megtenni, mert 30párévesen már tudom, hogy csúcsszuper ugrólovas nem lettem, így jó ha valaki kontroll alatt tart, bár lelkesen 10enpáréves korom óta próbálkoztam vele kisebb- nagyobb szünetekkel. Nos a lényeg azt hiszem már épp harmadszor voltam, mikor is már láthatóan sem én sem a lovam nem bírta, de mivel koccolt, így utasítást kaptam, hogy még egyszer vágta neki és hopp. Nem volt nagy...de a távolság felesre sikeredett..és az oxer után is feküdt egy rúd a földön, hogy mindkét irányból ugorható legyen...és az amúgy is rudakat röptető kibillent lábú lovam nos pofára esett, én kézen álltam, majd fejen - akkorát reccsent a kobakom, hogy szabályosan kilapult a fejemen, pedig istibiz bazi drága volt, és gondoltam bazi jó...aztán kiderült bazi jó - de a kulcscsontom úgy döntött nem megy ez neki, és rotty. A műtétet elbacták, így még randa is mint az atom...nincs nap hogy ne jutna eszembe. ...és ami a legrosszabb, 3 hónapos volt akkor a kislányom, és magamat okoltam, hogy hogy lehetek ilyen felelőtlen, hisz minek kellett nekem ugrani, egyáltalán 3 hónapos gyerek mellett újra lovagolni. Minden pillanata megvan ennek a fejreállásnak, pedig életemben párszor már estem, és landoltam a fejemen.
Gyorgy Panyi Itt egy másik név nélkül.........!.........Öreg, volt kaszkadőr lovunk, aki állt mindent, kivéve a nyergelést , a nyeregbeszállást, a boxban való fölösleges macerálást, (hozd a kajám tálald hamar távozz minél előbb grin hangulatjel ) , tehát amikor terepen jött 12 motocrosszos, 10 -et még elviselt a 11.ket már egyáltalán nem !
A "suttogózás" az segít, nem old meg dolgokat sokmindent megkönnyít, (egyébként) de attól a ló még ló marad.
Ez a ló varázsa : nincs olyan hogy elég jók vagyunk, ilyen módszer nincs és nem is lesz grin hangulatjel
Ez volt a mai szösz rovat Gyurinak

Egy óvónéni meg a férjének lett 2 lovuk. Régi álmuk teljesült a bácsi emlékezett rá , hogy ült már lovon, igaz nem ma de ez bizonyítja a tudást. Az óvónéni meg eleve tudja hogy a lovak cukik. (voltam ezeknél is bértartó, majd eccer megírom) Szomszádban működik egy lovasiskola oda kapott 10 alkalmas bérletet a néni a bácsitól szülinapja alkalmábó. Bár 4 óra után feladta mert nem értette miért kell körbe körbe menni, madzagon. Na ez a néni a kisovisait szokta az amúgy narkolepsziás lovukra lovaglási céllal felültetni, természetesen angol nyeregben ülnek a lovon az ovisok. Tehát még itt is oktatnak.. Nekem a lakatlan sziget lenne a legjobb megoldás, az oktatás az nagyon érzékeny pontom, és az úgy SZAR ahogy van.
Judit Németh  Telen setaltam be az istallohoz. Le volt fagyva minden en meg gondoltam nem szallok le mert mi baj tortenhet. Lo megrezzent eltanyalt. A labam beszorult a kengyelbe ahogy ram esett. Az volt a szerencsem h azutan vagtatott be az istalloba miutan kiszedtek a labam a kengyelbol. A vegeredmeny konyoktores lett amit muteni kellett.
Kovács Ferenc tódít6om?!? gasp hangulatjel nekem KÉT ojan luvam is vót, amék ÁLLÓ helyzetbűl vágta magát ódavást főhű!!!! az egyiknek sikerált egy fődbűlkiálló kődarabhuz baszni a fejem...2 hét kórház,egy év kettőslátás-1ensúlyzavar másfél évig! ...a másik csak bal czomb, csípőzúzódások... lol!
Judit Németh gasp hangulatjel A Mohacsi sztorit kiis hagytam. Mikor a Falco felszantotta velem a fedelest. Ott is a kengyelben maradt a labam. Falco megijedt es megindult. Na ott is mazli volt hogy nem lett komolyabb baj.
Gyorgy Panyi Nev nélkül: Némethy udezete igaz..mire rájössz mar nem tudsz lora ülni... Miota az eszemet tudom mindehova jarok lovagolni nyaralás sincs lovak nelkul. Két eve decemberben leestem. Eredmény: Gerinczuzodas. Eddig is tudtam es tisztaban voltam a veszélyekkel de mindig visszaultem. Azota ritkulnak a lovas napjaim var lovardaba ugyan sűrűn járok nem ülök olyan élvezettel lora felelem nelkul barmilyenre. Szep kis kettes ugras volt meredekkel a masodik.. Rosszul jott ki az első a masodik meg egyenesen katasztrófa lett. Zuttyantam egy szepet a gerincemre aztán visszaultem lelovagoltam es 3 nap múlva alig tudtam menni.
Haba Habakuk Minden tiszteletem!
Első lovam amolyan rebbenékeny lélek bizalmatlan. Mentorom utasítása ellenére az akácrudakból épített nyergelős kikötőbe kötöttem körmöléshez. Míg a kovács hátul tette a dolgát én a kikötőnek háttal, lovam fejénél állva "foglalkozta
m" vele. Megugrott, szaggatva magát, feltépte a rudat, amivel hátba vágott. Négy bordám bánta. Bánhatta volna a koponyám is. Soha nem érhetjük fel ésszel mekkora erő lakozik bennük! Köszönöm
Gábor Andrássy · 2 közös ismerős
Nekem csak egyszer volt terepen lovasbalesetem, de azt csak elmondásból tudom. Állítólag a ló leblokkolt, én meg átrepültem a feje fölött, mint a győzelmi zászló, majd pedig fejjel a földbe fúródtam. smile hangulatjel Teljes amnézia. A régebbi emlékek néhány óra alatt visszajöttek, de az a bizonyos tíz perc soha. Talán jobb is... smile hangulatjel
Erik Bernath Ez egy csaknem tiz éves történet. Lovam, ma is őt lovagolom egyébként 18 évesen, 2 órás alapos lovaglás után, már bent a pályán sétálva, egyszer csak két lábra állt és hanyat vágta magát. A mai napig nem tudom mi okozta, talán beszállt alá egy dongó.
Lényeg a lényeg, szerencsém volt, mert oldalra estem, igy a ló nem rám omlott. Neki semmi baja nem lett, én "szerencsés" voltam, mert csak a derékkörüli izmot sikerült megnyújtanom. Igy megúsztam hat hét ülve alvással, meg hat hónapnyi kínlódással, amikor oldalra kellett fordulnom fekvés közben.
Lovam, egyébként kifejezetten nyugodt természetű herélt, "szinte" minden ijesztő dologra immunis, jó fejű állat, nem sokszor okozott kellemetlen meglepetést az elmúlt 15 évben, de igy sem gondoltam soha, hogy 100% a biztonság a hátán. A veszély igy vagy úgy de mindig ott leselkedik vhol, lehet a lovas hibája, lehet a lóé, a körülményeké stb. Nem lehet trljes mértékben kizárni.
Gyorgy Panyi Hasonló történetet mondott el nekem a Sarok Toma a közelmúltban, ott is szinte megbolondult a ló, viszont ráadásként még sokkos állapotba is került. Az állatorvos megállapította, hogy valami ott helyben tenyésző élősködő csípte meg. Egyébként a nagy bögöly csípésére gyakranreagálnak úgy a lovak, hogy egyszerűen lefekszenek és meghemperegnek.....!
Noémi Kata Felsőbüky Én nem tudom miért de amikor tanultam lovagolni...az sem most volt már...akkor még sok lovarda a legkisebbekre sem tett kobakot mert nem volt...én nem emlékszem olyanra hogy bármelyik loviban adtak volna rám. Először emlékszem hogy a mamáméktól kaptam karácsonyra egy kobakot pedig akkor már terepeztünk meg már vágtáztunk. Akkor volt először rajtam kobak. Sajnos addigra már túl voltam jó pár esésen. Az biztos hogy a sors keze rendezte el a dolgokat mert mindig mákom volt, pedig igen szabadjára voltunk engedve szóval ha a baj nem talált meg minket akkor nekünk voltak jó ötleteink amivel megtalálhattuk azt. Aztán annak rendje módja szerint "kinőttem" a kobak hordásából és már a tatterban is úgy lovagoltunk az ifiben hogyha idomítás akkor nem kell a kobak. Aztán pár éve sikerült összehozni egy olyat hogy ló hanyatt a fedeles lambrin nélküli falának majd némi emlékezetkiesés a mai napig meg kilenc öltés a tarkómon...és csak próbáltam könyörögni hogy ne egy négyzetmétert borotváljanak ki a seggigérő hajamból. Azóta a mellény is a barátom meg a kobak is.
Gyorgy Panyi Írországban a telivéreknél kötelező a kobak, mellény viselése. Amikor egyszer felbuktam egy telivérrel, a ló a hossztengelye körül forgott, mintha cigánykerekeket, csinált volna egymás után hármat, három kordonoszlopot úgy vert ki mintha fogpiszkálók lettek volna, én éreztem ahogy a kobakom erőből a földnek ütődik, illetve abban is biztos voltam, hogy ha mellény nem lett volna rajtam, minimum több bordám törik. Így megúsztam egy kulcscsonttöréssel.
Erik Bernath Hát, az én kobakomon is volt már patkónyom. De régen volt, talán 91-92-ben amikor még az első terepeimre mentem a Petneházy-ból. Vágta ezerrel a többiek után, majd 90 fokos forduló a gyümölcsösbe. A ló egyenesen ment tovább, én érintőlegesen szálltam, de egy picit átmehetett felettem az állat. Egy pici ütést éreztem, majd a földön voltam, felkeltem levettem a kobakot és akkor láttam meg a patkó nyomát rajta. Otthon el sem mertem mondani.smile hangulatjel Nem tartották volna jó kezdetnek.
Noémi Kata Felsőbüky Erik Bernath Én is ott ültem lóra először de én pár évvel korábban...de nem emlékszek kobakra. Aztán ott nem messze volt egy tanya ott voltunk túl "kísérletezgetőre" állítva....Gyümölcsös...első nagy esés....mi balra akartunk menni a lovak meg jobbra ott már volt kobak és arra emlékszem hogy egy tölgy csemetealjából felülök és 3-an röhögünk. A lovak nem mentek haza de otthon megkérdezték hogy "Ugye nem látta senki!"
Krisztina Makai · Csere Ágnes és további 3 személy ismerőse
14 éves voltam. Gyenge, pici lány.Akkor már úgymond "haladó", tehát osztályban lovagolhattam.Az új edzőm nem ismerte a tudásom.Ezért a legjámborabb lovat választotta az napra. Viszont futoszáron nem nézett meg.Fedett lovardába küldött be 20 számomra ismeretlen ló és lovas közé.Rendben volt minden. Nagyon elfáradtam,végeztünk, lépés volt,hosszú száron. Majd bejött egy f.sza gyerek üvöltő mén csikó nyergében . A lovak fejvesztve ugráltak előle, kiestem a nyeregből előre, a már rövidebbre fogott szárral négy lábra gyönyörűen megállított lovam nyakán lecsúszva, földet értem, mint egy krumplis zsák. Több csigonyám tört... A történet f.sza gyereke egy kiváló lovas szakember lett. Az ő kezdeti szárnypróbálgatásai nyomán viszont tele volt velünk a baleseti sebészet.
Kinga Rózsa Van egy tanulságos történetem nekem is. 9 éves voltam, a 90-es évek elején történt a sztori. Hétvégente jártunk családommal a kis telkünkre, a faluban ekkor mindig lovagolhattam egyet. A "lovarda" egy nagyobb telekre épült tulajdonképp a falu közepén. A lovaglópályát karámok határolták 3 oldalról, egy oldala a tanya fele néző, nyitott rész volt. Kb 5. alkalommal lovagolhattam ott, előtte 4x futószáron, egy másik lovon. Ez alkalommal egy számomra ismeretlen, új lovat kaptam, és egy új edzőt is, egy 14 éves lány személyében, aki úgy döntött, elenged a pályán, körbe-körbe a karámok mentén, a szélén. A karámokban voltak lovak, a pályán rajtam kívül lóval senki. Sétálgattam ügetgettem körbe, míg egyszer csak egy kiscsikó pont elém kibújt az alsó karámfa alatt az egyik karámból. Az én lovam (mint utóbb kiderült egy mén) hirtelen bakugrásokba kezdett, egymás után sorozatban. Ezt addig csinálta, míg le nem rázott a hátáról. Sikerült neki, de az egyik lábam beakadt a kengyelbe. A bakugrásokat követően csutkavágtába kezdett, engem pedig húzott maga után. Innentől már csak az elmondások alapján az történt, hogy egy teljes kört mentünk így, a kislány nem tudta a lovat megállítani, elé sem mert ugrani. A testvérem vitt el aznap lovagolni, ő ugrott a ló elé, így akadt ki a lábam a kengyelből. Szerencsére a közvetlen szomszédban volt a falu orvosa, aki azonnal átjött, megvizsgált és hívta a mentőket. Teljes eszméletvesztés, zúzódások, horzsolások, agyrázkódás, de komolyabb sérülés nélkül megúsztam, csak 3 napot voltam kórházban, inkább megfigyelésre. Akkoriban se kobak, se semmi, nyári ruházat volt rajtam. Az volt a szerencsém, hogy a pólóm, pulcsim felcsúszott a nyakamba, ahogy húzott maga után a ló, és ez valamelyest megvédte a fejem. 2 év után ültem újra lóra, de a mai napig lovagolok, mostmár egy ideje hálistennek saját lovon. Nem emlékszem sok mindenre az egészből, de sokszor jobban érzem magam kengyel nélkül smile hangulatjel Sorolni lehetne az elkövetett hibákat és felelőtlenségeket az esetem kapcsán, több ponton is hibádzik a dolog. Rá nem sokra a lovarda bezárt, én pedig egy sokkal rendezettebb helyen kezdtem újra a pályafutásom smile hangulatjel
Gémes Ferenc Tisztelt Panyi Gyuri! Írásod minden betüjével egyet értek. Engem is felháborít az a kép, mikor a hülye szülő a tudatlanok optimizmusával a menni is csak éppen megtanult gyereke kezébe adja a lova vezetőszárát, és dicskszik a facebookon, hogy milyen fasza kis gyereke van. De mi van, ha valami baj történik, akkor csinál másikat? A hozzászólásokból is kiderül, hogy bármikor történhet bármi. Sőt, még az igen sokszor "újra született" 72 éves tapasztalt lovassal is - aki persze tudja, hogy AZ ESETLEGES VESZÉLYEKET ELŐBB KELL ÉSZLELNIE, MINT A LOVA - előfordulhat baleset. Egy évvel ezelőt a 19 éves lovamnak is jól ismert terepen a munkaszaka végén 3 km lépésszakasz kezdődött volna, ahonan a gyönyörű napsütést élvezve hoszzú száron készültünk hazasétálni. Azonban a majdnem viharos hátszélben a felhúzott kapucni olyan zajt csinált, hogy nem vettem észre, mikor a "VELÓ TANYA" négy kíváncsi lova hátulról a kerítéshez csörtetett. A lovam megugrott, és csak kifordult alólam, de ez elég volt ahhoz, hogy "lezakózzak". Szerencsére a szúrós akácbokor tompította az esést, így csak az okozott gondot, hol találok egy fatuskót, amiről vissza tudjak szálni.
Gyorgy Panyi Ez a gyerek vezeti a lovat elég tipikus példa, sokszor lehet találkozni vele...! Van itt egy ismerősöm, aki még 13 évesen elszenvedett egy balesetet. A felnőttek a mosóban hagytak két tőke szelíd lovat, és szóltak a gyereknek hogy vigyázzon rájuk. Miközben távol voltak, az egyik ló valahogy a tarkójára varázsolta a kötelet. A gyerek meg akarta igazítani, a ló meghúzta magát, a kötél rácsavarodott a hüvelykujjára, és leszakította azt. Szerencséjére helikopterrel bevitték a Zürichi Egyetemi Klinikára, ahol még vissza tudták varrni neki 8 órás műtéttel...!
Andrea Siető Első lovam vásárlása: kezdő lovas, tudatlan vegyünk galoppról telivért! smile hangulatjel Elvitt a kispályán, galoppozott körbe mint akit puskából lőttek ki, nem tudtam megfogni örültem, hogy nem fordultam le egyből, majd kiálltak elé hogy hátha megáll....hát nem. Viszont csavarodva a nagy sebességtől nyomott egy félig meddig stopot, én elszálltam (kobak nélkül, mert akkor valahogy lemaradt) elgázoltuk az egyik lányt a másik időben félreugrott. Eredmény én valahogy a csodával határos módon teljesen sérülés és minden nélkül túléltem a levegőbeni tigrisbukfencet, épphogy csak kicsit választott el hogy még a gurulásból fel is álljak miután becsapódtam a földbe. Az elgázolt lányt a medencecsontjánál kaptuk el, de ő is jól van, csak zúzódot, de azóta soha soha semerre kobak nélkül és többet ésszel mint a hülyeséggel. Sok helyen a kobak = nem tudsz lovagolni hozzáállással, ami nagyon nagy hülyeség. Mindenkire kobakot, mert nem a lovastudást minősíti ha hordja valaki....
Kata Lovasi Én tartom magam ahhoz, hogy ha már elkerülhetetlen a vég, akkor ki köll nézni a halálozás helyszínét, így tehát meghatározok egy nekem "tetsző" pontot, ahová landolhatnék. Ha addig kibírom, akkor 10 pontot adok magamnak, és ha esély van rá, akkor találok egy annál sokkal "szebb-otthonosabb" landolási helyszínt, és sokszor azon veszem észre magam, hogy már otthon is vagyok, és még a ló is alattam van. Bár a legdurvább esésem keresztbokaszalag szakadással és agyrázkódással zárult, éppen egy "SZ"-es német döggel volt a barátném, én meg a kocsiló/hordó dagadék amúgy kedves-rendes-aranyos csikókámmal, amikor a német hirtelen ágyúdörrenést hallucinált, és hát mivel a bakolás fogalmát nem ismerte, amolyan ereszd el a hajam vágtába kezdett, a barátnőm meg nem ismerte a HALT! vezényszót, és csak ennyit hallottam magam mögül: " Bazdmeg nem tudom megfogniiiiiiiiiiiiiiiiiii................!!!!!" Majd eltűntek mellettem, én meg ordítottam, hogy Quantas, HAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLTTTTTTTTTTT! Az én kicsi csikóm pedig, őrült ordibálásba kezdett, amikor Quantas eltűnt a hegyekben, és éppen készültem leszállni, amikor egy 12 pontos tigrisbukfencet sikerült bemutatnom, és a sarkammal a földbe csapódtam, nyújtott lábbal. A lovacskám úgy otthagyott, mint eb a szaharát, én pedig sántán rohantam utánuk, a nevüket kiáltozva. Hála Istennek nem lett semmi bajuk. Jót röhögtünk mikor a lovakat szerszámoztuk le, majd amikor otthon lekerült rólam a csizmaszár, a lábam őrülten fájni kezdett. Mielőtt elájultam volna, felhívtam az én Zoltánomat, aki nagy tudású lovasemberke, hogy baj van. Röhögve közölte velem, hogy a haverjának is elszakadt a bokaszalagja, nem ment vele orvoshoz és 40 éve béna, lovagolni sem tud. Eztán már nem emlékszem mi történt, mert a konyhapadlón leheltek tudatot belém, és a kórházban súlyos agyrázkódást, és 7 fokos kereszt szalagszakadást állapítottak meg. Tehát 15 év esési rutin ( 15 évig ugyanazon a lovon lovagoltam, minden egyes alkalommal tudtam, hogy fához csapkod majd a szemét dögje, és meg is tette) sem volt elég ahhoz, hogy váratlan pál/tigris fordulatot tudjak venni. Milyen következtetést vontam le mindezekből? A kobak fontos dolog, és 30 évesen beszarimarinak becézve sem hagyom otthon, pedig rohadtul ufo fejem van benne. Fosok is a lovaglástól eléggé nagyon, de aki nem fél, az meghal!
Péter Gállos Ha lett volna kobak a fejemen, mikor a lányomnak mentem lovat nézni Szombathelyre, akko
Szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://envokazoregsam.blog.hu/api/trackback/id/tr918579056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.