2014. máj 27.

Sabine és Surani

írta: Panyi György
Sabine és Surani

A videó a Gestüt Scherau ménbemutatóján készült. A két kancában az volt a közös, hogy egyaránt a Spitzbube vére csörgedezett az ereikben. A Spitzbubéról azt kell még tudni, hogy ugyanaz volt a tenyésztője mint a Rafaelnek. Amikor herr Mayer mént választott, választhatta volna bármelyiket, de neki a Spitzbube tetszett. A Rafaelnek később volt top utódja több is, a legismertebb a Radiator volt, aki világkupát is nyert a Rene Tebbellel. Előtte Gerd Wiltfang lovagolta, viszont azt kevesen tudják, hogy a Hargitay Jani lovagolta egészen hat éves koráig. Persze a lobbi ott is megy a háttérben, ezért Janinak esélye sem volt tovább lovagolni, pedig kimagasló eredményeket ért el vele. Nyilván azért nézték ki maguknak a top lovasok. A Spitzbubénak nem lett top utódja, viszont a Sabine révén ott volt a Romant, akinek a Rafael volt az apja. Ő is fedezőmén volt a ménesben, később Toma junior magyar bajnokságot nyert vele. A Suráni révén is volt egy másik fedezőmén akinek a Spitzbube volt a nagyapja, a Rocky, akinek viszont szintén a Rafael volt az apja. Ő is részt vett a bemutatón, és róla annyit kell még tudni, hogy az Uli Kirchoff is lovagolta, nagyon jó lónak tartotta. Amikor találkoztunk azt mondta nekem,  mondjam meg a herr Mayernak, hogy három lovat tartson meg (ebből egy volt a Rocky), a többit (mintegy százat) meg daráltassa be virslinek. Mondtam neki, hogy ezt mondja meg ő neki, engem nem szaktanácsadónak alkalmaznak a ménesnél, hanem szarlapátolónak....hihihi....Nos szóval ezek miatt az összefüggések miatt csináltam egy show számot a két kancával magyar módra. A Sabinén ( a jobb oldali jegytelen ) előtte még csak nem is ültek, a Suránit állítólag belovagolták valaha. Egy hónapos gyakorlás után tartottam velük bemutatót először, itt már körülbelül négy hónapja hajtottam őket együtt. Én sohasem voltam nagy kedvelője a "szép" lovaknak, mert úgy tartottam róluk, hogy Isten ritkán olyan kegyes, hogy mindent megadjon egy teremtményének. Általában ha adott szépséget akkor azt valami más tulajdonság helyére kellett neki beerőltetni, és nekem az volt a tapasztalatom, hogy a kevésbé szép lovak, eme hátrányukat egyéb jó tulajdonságokkal mindig tudták ellensúlyozni. Nos ezt mutatta herr Mayer választása is  Rafael és Spitzbube között.

Szólj hozzá