2013. jún 20.

Véletlen

írta: Panyi György
Véletlen

   Ha érdekel  elmondom neked, miképpen viselem vagy viseltem el életem nehéz helyzeteit. Van egyfajta életfilozófiám, ami arról szól, hogy szerintem nincsenek véletlenek. A szó maga is csupán arról árulkodik, hogy az ember azt feltételezi ( "véli") egy dologról, hogy az vélhetően nem irányítottan következett be. A tudomány ezt tartja a véletlen meghatározásának. Azokat az összefüggéseket, amelyeket még nem ismerünk, vagy amelyek kiszámítása túlságosan költséges lenne, véletlennek tekintjük. Ez azt jelenti, hogy a tudomány sem tud állást foglalni, nem tudja biztosan. Az én filozófiám szerint az élet egy olyan sakkjátszma, ahol a bábuk úgy mozognak, hogy ha majd a játszma véget ér te kerülhess ki győztesen. Persze természetesen vannak veszteségek, áldozatok illetve időnként olyan helyzetek amit el kell viselni ennek érdekében. Én ezt a tanulás időszakának tartom, és amíg ki nem járom az iskolát, maradok ott ahol vagyok. Ha azonban mindig lelépsz arról a helyről ahol éppen rosszul érzed magadat, a jó helyzetek sem fognak megtalálni, mert mindig elmozogsz onnan ahonnan majd a jó helyre tovább lehetne lépni. Gyakorlatilag úgy néz ki a dolog, hogy te üldözöd a Szerencsét, ő meg téged, de mire odaérne ahol éppen rosszul érzed magad, már hűlt helyedet találja, így aztán sohasem találkoztok. Te pedig elkönyveled magadban, hogy milyen szerencsétlen vagy, ezért melléd szegődik a Balszerencse, mert megsajnál, hogy mennyire egyedül vagy a világon, legalább ő legyen ott melletted, ha már mindenki elhagyott a bajban. Nem vagyok vakon hívő ember, leginkább a tapasztalataimra alapozok, így alakult ki ez a meglátásom. Hidd el nehézségek voltak bőven az életemben mint mindenki másnak.  Mégis elégedett embernek érzem magam, és így kerültem ide Tündérországba is, pedig az ezt megelőző tizenöt hónap nem volt gyerekjáték....

Szólj hozzá