2013. jún 20.

Lófitnesz a pusztán

írta: Panyi György
Lófitnesz a pusztán

     Ha az ember minden hétvégén versenyezteti a lovát, felmerül a kérdés, miképpen tartsa "agyilag" fitten . Én annak idején Sáriban úgy oldottam meg ezt, hogy egyszerűen vezettem magam mellett terepen, majd ahol lehetett szabadon engedtem, nagy örömet szerezve ezzel a lovaimnak. Általában az első "szaladgálás" után mindegyik beállt mögém, és tartotta a lépést a másik lóval. Kicsit később már kezdtek kiokosodni, lemaradtak legelni, majd mikor látták, hogy most már elég messze vagyunk, vad vágtában hozták be a lemaradást, s így ismétlődött tovább. Aztán én is kiokosodtam, s gondoltam megszívatom (általában) a Királynőt. Amikor lemaradt legelni és láttam, hogy éppen nem figyel, gyorsan elbújtam egy bokros rész mögé, aztán jó nagyot füttyentettem. Erre ö felkapta a fejét, rémülten tekintgetett arra amerre utoljára látott, aztán kétségbeesett vágtázásba kezdett, s folyamatosan "sasolt" vajon merre vagyok. Amint elvágtázott előttünk előbújtam, ismét nagyot füttyentettem, és elindultam a másik irányba vágtában. Amikor a Királynő észlelte a hibát, bedobott egy "ridding stoppot", aztán teljes erőből utánunk eredt, s mellém érve határozott nemtetszését fejezte ki azzal, hogy néhányszor a levegőbe rúgott, s lent csóválta a fejét. A Kareninát viszont nem lehetett ilyen egyszerűen szívatgatni, mert ö nem legelt, hanem mindig elől ment feltartott fejjel, szigorúan ellenőrizve, hogy pontosan ott megyek-e mögötte. Ha netán kilógtam a sorból, azonnal megrázta a fejét, dobálta a farát, hogy tudjam már hova tartozok, és el ne felejtsem ki a főnök a pusztában (Így utólag azt hiszem nem a Szabó elvtársra gondolt..!...hihihi..) . A kisördög azonban nem hagyott nyugodni, és bármennyire is résen volt, időnként szépen észrevétlenül lemaradtam (épp csak annyira, nehogy gyanút fogjon mert nagyon fineszes volt ám ), aztán amint lanyhult a figyelme egyszer csak sarkon fordultam, és elindultam az ellenkező irányba vágtában. A főnök persze rögtön észlelte a szabálysértést, s rögtön utánam indult, hogy megtorolja a szándékosan elkövetett, előre kitervelt többrendbeli szabályszegést. Hamar utol is ért, s ott helyben lefolytatta a fegyelmi eljárást ellenem, vagyis mellém érve kettőt hármat rám rúgott, majd rosszallóan csóválva a fejét, felém harapott párat, mintegy jelezve, hogy legközelebb nem fogom ilyen könnyen megúszni, s ha van egy csöpp kis eszem, akkor nem próbálkozom újra ilyen kicsinyes trükkel. Persze nekem nem volt egy csöpp kis eszem sem....hihihihi....!

Szólj hozzá