2013. máj 24.

Mosoly

írta: Panyi György
Mosoly

      Az öt harmincas busszal indultam Pestre. A sofőrnél lehetett jegyet váltani, aki láthatóan nem lett boldogabb az aznapi koránkeléstől, és mogorván osztogatta a jegyeket. Amint sorra kerültem, mondom neki hová megyek, ő pedig szűkszavúan közölte az árát, s a markát unottan tartva várta, hogy fizessek. Gondoltam mielőtt fizetnék kizökkentem egyhangúságából, ezért megkérdeztem :

- Húszezressel fizethetek...?

Na ettől hamar felszaladt a szemöldöke a háta közepére, és felháborodottan közölte velem, hogy ugyan mit képzelek, ma még csak két utasa volt, vajon miből tudna húszezrest váltani...!? Még mielőtt befejezhette volna a méltatlankodást, elnevettem magam és azt mondtam neki:

- Jól van na, csak vicceltem...!....De egy poént megért, nem....?

Erre ő is elnevette magát, s látható derültséggel folytatta felelősségteljes munkáját.

Hiszen tudod....! ...Egy nevetés megváltoztathatja körülötted a világot...!..Legalábbis egy próbát megér.....!  

Szólj hozzá