2013. ápr 30.

Vélemény a Szerencséről

írta: Panyi György
Vélemény a Szerencséről

  A félegyházi edzések szinte mindig éjszakába nyúltak, általában tíz óra körül indultam haza Gézáéktól. Egyik ilyen alkalommal, a bócsai benzinkúthoz közeledtem éppen, amikor észrevettem, hogy egy nő gyerekkel előbukkan a benzinkutat övező bokrok közül. Szándékuk egyértelműnek látszott, át akartak menni az út másik oldalára. Éreztem, még nem döntöttek elinduljanak, vagy megvárják amíg elmegyek. Dudáltam egyet figyelmeztetésképpen, de ebben a pillanatban a gyerek elindult futva, át az úttesten. Az anyja rákiabált, a gyerek megállt az én sávomban. Még mindig volt idő cselekedni, dudáltam most már folyamatosan. A gyerek nem tud dönteni, az anya kiabál, kiül arcára a rettenet, a kisfiú meg csak áll, és bénultan a félelemtől várja a szokatlan kivégzést. Már a féken állok ,csikorognak a kerekek, félrehúzom a kormányt, centikre suhanok el a gyermek, és a szemből érkező autó között, végül sikerül a padkán megállnom. Az anya odaszalad a fiúhoz, szidja, fogja a kezét vonszolja át az úton. A kisgyerek szívfacsaróan zokog. Kiugrok az autóból, szaladok hátra, az anya ijedten elengedi a gyerek kezét, várja a szidást, a kisfiú arcán látszik tudja, valami nagyon nagy rosszaságot tett, még jobban sír, már nem bírja abbahagyni. Kinyújtottam a kezemet, ő nyújtotta az övét, engedte, hogy a karomba vegyem. A torkom  elszorult, s csak annyit mondtam neki csendesen.
- Kérlek , ne csinálj ilyet többet ! Megszólalni nem tudott, de a fejével bólintott jelezvén, megértette . 
Szerencsénk volt ! Nekem is, nekik is, azoknak is akik őket szeretik, és azoknak is akik engem...

Mondok én nektek valamit....! A Szerencse mindenki mellett, mögött, ki tudja hol, de mindig ott van láthatatlan köpenyében. Ha nagyok az elvárásaid vele szemben, talán soha nem fogsz vele találkozni, mivel nem úgy néz ki, nem úgy fest, ahogy te őt elképzeled. Lehet hogy leéled az életed úgy, hogy azt hiszed, azt gondolod, te szerencsétlen vagy. Én azt gondolom, a Szerencse mindig azt lesi, hogyan tudna téged boldoggá, elégedetté tenni, és ha azt látja, hogy hiábavalóan erőlködik a mindennapokban, akkor egyszerűen félreáll az utadból, talán azt hiszi, nincs is rá szükséged. És még valami, ami nagyon fontos, a Szerencse nem szereti a szomorúságot, messze elkerüli a sötét gondolatokat. Hát, remélem ettől egy kicsit jobban érzed magad....!

Szólj hozzá