2013. ápr 28.

Dorina....

írta: Panyi György
Dorina....

.....egy huszonnyolc éves kanca volt Leinburgban a Scherau ménesben. Addig tizenhét csikója született, szinte minden évben fogott, azonban huszonhárom éves korától már nem lett többé vemhes, élvezte a hátralevő nyugdíjas éveit. Amikor én odakerültem, ugyan még befedeztettük minden évben, de senki nem várt csodát, meg hát különben is megtette már amit tehetett. Így volt ez 1992-ben is.  Rutinból befedeztettük egyszer, másnap már fel sem vette, ám a következő ciklusnál (18-21 nap) nem sárlott vissza. Megvártuk a következőt , akkor sem. A doki megvizsgálta ultrahanggal, nem vemhes. Mivel nagyon a fedeztetési időszak vége felé jártunk, leoltottuk  hátha még besárlik, de nem történt semmi. Azt mondja nekem a doki, hogy ebbe a kancába már többé nem lesz csikó, de még ha véletlenül lett volna is, ettől az injekciótól biztosan elvetél. Ebben maradtunk, a kancák lementek a legelőre. Szeptember végén aztán még egyszer megvizsgálta őket a doki, hogy tudjuk melyik maradt vemhes. Bár biztosak voltunk benne, hogy Dorina nem vemhes, mégis belenyúlt a doki, aztán a következő pillanatban csodálkozva kiáltott fel.  - Hiszen ez vemhes...!  Hát ja, mindent elkövettünk, hogy ne legyen az, aztán mindannak dacára mégiscsak vemhesült. Na, de majd akkor örüljünk, ha meg is ellik. Következő év januárjában elkapott minket ( A ménest, de abban az időben én egy voltam vele.) egy herpesz vírus, ami a csikó sárgaságát okozta, s normális esetben a tizedik hónap környékén elvetélt a kanca. Egy kivételével minden kanca le volt oltva ellene, csak a Dorina nem kapott, mivel amikor rájöttünk, hogy vemhes, már nem lehetett,  mert akkor meg attól vetélt volna el. Minden reggel rettegve mentem ki az istállóba, a kancák sorra vetélték el a szebbnél szebb csikókat, sorozatban hetet. Jött a Dorinánál is a kritikus tizedik hónap, de csak nem vetélt el, sem akkor sem később, és abban az évben elsőként, huszonkilenc esztendősen világra hozta a tizennyolcadik csikóját Rockdant. A csikót én lovagoltam be három évesen, majd a Gerd Wiltfanghoz került.  De ez még nem minden, mert az utolsó előtti csikóját Solinát is én lovagoltam be. Előtte azonban még ő is ellett egy csikót, akit úgy hívnak, hogy Golin, és amikor eljöttem a ménestől, herr Mayer felajánlotta, hogy választhatok egyet abból az évjáratból, ajándékba adja. A Golint választottam, és még ma is él a Halomi lovardában, a lányom a gazdája. éppen huszonöt éves. Nos szóval talán csak annyit akartam mondani, hogy amit a "Sors" kitervelt az ellen tehetsz amit akarsz, úgyis eléri a célját....! Talán ezért mondják, hogy keresni kell a kegyeit...hihihi...! 

Szólj hozzá