2018. feb 15.

A "Tóth-ügy"

írta: Panyi György
A "Tóth-ügy"

       Nekem a Tóth Lacika (Abban az időben amíg még versenyeken találkoztunk, mindenki így hívta, tehát most én nem azért hívom Lacikának, mert barátok lennénk, vagy akár csak jó ismerősök.) nem a barátom, egyszerűen csak ismerem mint versenyzőt a lovaspályákról, ahol vele egy időben én már inkább csak mint "edző" (nincs róla papírom, hogy az lennék, de végül is tudtam csinálni, úgy ahogy ) voltam jelen. Nem jártunk együtt bulizni, inni, nem hánytuk össze együtt a járdát átmulatott éjszakák után. Ezt csak azért írom le, mert ha lett volna ilyen akár csak egyszer is, az már alapot szolgáltatna bárkinek arra, hogy összemossa a mostani véleményemet, a régebbi eseményekkel. Szóval semmiféle kapcsolatban nem álltunk, és nem is állunk ma sem. Tovább megyek, ez nem egy fizetett írás (még mielőtt valakinek ez a saját jelleme alapján eszébe jutna), ez a saját véleményem, és érdekes módon már akkor is ez volt a véleményem, amikor az ügy kipattant. Még azt is el kell mondanom, hogy a Lacikával még közelről sem azonos platformról indultunk. Én olyan mélyről indultam, ahová ő soha az életében nem látott le, szóval ez alapján akár még gyűlölhetném is(Tudniillik sok emberben már csak ez is gyűlöletet generál.), hiszen neki sokkal könnyebb élet jutott mint nekem. Természetesen nem gyűlölöm, inkább örülök, hogy az én életem ilyen amilyen, legalább van mit mesélnem, s ez sokaknak tetszik is. Most egyszerűen mint lovas gondolkodtam el azon, hogy miképpen eshet az meg, hogy valakit, bárkit, úgy gyanúsítanak meg valamivel, hogy azt lehetetlen bizonyítani, és a szövetség, még bizonyítékok híján is kiáll a saját véleménye mellett. Nem vagyok arra hivatott hogy eldöntsek efféle ügyeket, tehát még a látszatát is szeretném elkerülni, hogy állást foglaljak. Viszont tény az, hogy nem tudják bizonyítani az ellene felhozott vádakat. Hogy lehet az, hogy ezt én már akkor láttam amikor az ügy kipattant, azok pedig akik folytatják ellene az eljárást még most sem látják. Mi lehet az oka, hogy az ügy tele van kijavított kézzel írott jegyzőkönyvvel, meg egy csomó olyan eljárási hibával, ami alapján egy a "Tamás bátya kunyhójában" lefolytatott eljárásban el lehetne meszelni, de bíróságon soha. Nem sorolom tovább semmi értelme, csak megkérdezném, hogy hol van, hol volt az érintettek jogi érzékenysége? A hivatalos állás szerint pillanatnyilag Tóth László ártatlan. Hogy pontosan mi történt már soha nem tudjuk meg, mert a résztvevők teljesen összekuszálták a szálakat, hacsak nem jelenik meg közben Sherlock Holmes, és egy huszárvágással leleplezi a bűnöst. 

Én magam is részt vettem hasonló versenyeken, Prágában minden versenyszám után doppingkontrollra hívtak, de nem buktam le, mert nem doppingoltam. Azokat sem akarom elítélni akik doppingolnak, mert nem tudom, hogy én  kimaradtam volna-e belőle, ha megtehettem volna. Az ember esendő. Ettől persze még láttuk amikor megtörtént a dolog, mert akkor elhúzták a függönyt a bokszon, a lóápoló kinn állt a boksz előtt, a lovas meg,.....szóval ő meg ott volt bent, és feltehetően azt suttogta a lova fülébe, hogy másnap, vagy éppen aznap délután nyernie kell, mert különben nem kap répát. A függönyt azért kellett elhúzni, hogy a járókelők ne zavarják meg a szeánszot, az is igaz, ha arra tévedt egy, akkor félbeszakították a megbeszélést, és amikor tiszta volt a levegő, újra kezdték. Nyilván megpróbálták akkor véghez vinni, amikor a lehető legkevesebben voltak az istállóban. Végül is mindenki tudta mi történik, de ahhoz mindenkinek joga van, hogy a saját lovával bezárkózzon, és ........köm tudja mit csináljon. Ha másnap megbukott, akkor már nem kellett bizonygatni, hogy mit nem csinált és mikor nem. Ott volt a vizelet vagy a vér. De jelen esetben mi bizonyítja, hogy ki és mit csinált....? Jelen esetben csak annyit lehetne bizonyítani, hogy a levett vérben dopping volt, és miután nem tudják bizonyítani, hogy ki adta be, így az a helyzet áll fenn, mint amikor a rendőrség nem tudja kézzel foghatóan bizonyítani, hogy én ültem a saját autómban, amikor gyorshajtással lefényképeztek. Ettől persze, ha nem tudom bizonyítani az ellenkezőjét, akkor a rendőrségnek lesz igaza. Doppingügyben ez azt jelenti, hogy ha nem tudom bizonyítani az ellenkezőjét, akkor én vagyok a felelősségre vonható. Na, de mindegy, nézzük ezt az egészet egy másik oldalról, ami épp olyan szubjektív, mint maga a vád. Kérem szépen, látott már valaki olyan lovast, aki este fecskendővel a kezében rohangál az istállóban....? Van olyan hülye ember, aki mindenféle tiltás ellenére maga oltja be a lovát bármivel is, aztán kimegy a placcra, hogy hagy lássák, ő a hülye....! Nem tudom, lehet hogy van ilyen ember, de én még nem találkoztam vele....!

Szólj hozzá